Inspirerende Rotterdam Make It Happen Meet-up bij BlueCity 010!

Circa 50 enthousiaste en creatieve mensen uit binnen- en buitenland. Een inspirerende locatie als BlueCity 010 en de Aloha Bar met uitzicht over de Nieuwe Maas. De wil om samen te werken aan het succes van Rotterdam. Drie uur de tijd. Ziehier de ingrediënten van de succesvolle Rotterdam Make It Happen Meet-up van woensdag 28 juni 2017. Het resultaat? Een stapel goede ideeën hoe we nog meer mensen en bedrijven kunnen inspireren om Rotterdam te kiezen als stad om te ondernemen of studeren.

Inspiratie

Het toverwoord van de dag was inspiratie. Wat inspireert jou om in Rotterdam te wonen, studeren of ondernemen? En hoe kunnen wij andere ondernemende mensen inspireren om voor Rotterdam te kiezen? Aan welke informatie hebben zij behoefte? Hoe en waar zoeken zij die? Hoe ‘Make It Happen’ is Rotterdam eigenlijk?

Bekijk de video-impressie:

Over ervaringen, wensen en ideeën

In een interactieve ‘pressure cooker’ deelden de aanwezigen drie uur lang ideeën, ervaringen, wensen en inspiratie over Rotterdam met elkaar, de mensen van Rotterdam Make It Happen en de experts van Branddoctors. Doel van de bijeenkomst: de communicatie vanuit de stad naar en met ondernemende mensen en organisaties te optimaliseren en om nieuwe boodschappen en middelen te ontdekken en verkennen.

Check hieronder de foto's van de Meet-up!
#MakeItHappen meet-up

Resultaten

De Make It Happen Meet-up leidde tot inzichten die vertaald zullen worden naar online campagnes en uitingen, evenementen en meer. Én het leidde tot kennismakingen en nieuwe verbindingen tussen de deelnemers. De Meet-up werd afgesloten met een gezellige borrel in de Aloha Bar.

It’s all about the ‘goodies’

Om de deelnemers aan de Rotterdam Make It Happen Meet-up te danken voor hun tijd en waardevolle ideeën, stond er aan het eind van de sessie een heuse Rotterdamse ‘goodie bag’ klaar, met dank aan:
Johnny Doodle, Kaapse Brouwers, Mwah, Bike & Bite, Rotterdammertjes, Loopuyt, Maasstroompjes, Wide World Trade, Wuudy.

Follow-up

Maandag 10 juli was het al zover! Branddoctors heeft hun verzamelde inzichten n.a.v. de Meet-up van 28 juni gepresenteerd aan de Merkalliantie. De inzichten waren geformuleerd op basis van de aan de Meet-up voorafgaande interviews, de bevindingen uit de Brandboard App en natuurlijk (last but not least :-) de Meet-up zelf! Voor nu delen we graag enkele steekwoorden met jullie, die de aanwezigen bij de Meet-up waarschijnlijk wel zullen herkennen: netwerkstad, inclusiviteit, pop-up Rotterdam, kleine dingen groter maken, co-creatie, pak je ruimte, social media zijn King, samen bouwen. We snappen dat dit best nog wel een beetje abstract kan zijn. Don't worry: binnenkort hoor/lees/zie je meer!